Bloggar bäst som bloggar sist?

Pass på ute i stugorna – ordsnickar’n från Götet har skaffat sig en blogg! Efter mycket vägande fram och tillbaka är beslutet taget. Dagar utan inspiration med svetten i pannan för att den briljanta texten inte vill krypa ur huvudet, det är vad jag precis anmält mig till. Frivilligt. Men med tanke på att jag faktiskt försörjer mig på att sätta ihop ord och mellanrum till texter som ska sälja borde jag väl kunna fixa det här? Trots skrivkramp vara en fajter och inte en quitter …

Ligga i framkant och gå i bräschen är ju inte beskrivningar jag kan åberopa när det gäller det här projektet. När alla andra börjar twittra för fullt sätter jag igång att blogga istället. Känns nästan retro. Men förhoppningsvis – bloggar bäst som bloggar sist. Och jag har faktiskt en stolt familjetradition att förvalta när det gäller att vara sist med saker som har lite med det tekniska att göra. Min familj skaffade t ex video sist av alla. När mina kompisar lyssnade på CD-skivor snurrade istället kasettbanden vidare hemma hos oss. Och jag berövades även möjligheten att få fyrkantiga ögon av tv-spelande på tufft Nintendo 8-bit – att få nöja sig med ett ärvt rattförsett tv-spel där två streck spelar tennis inbjuder liksom till utomhuslek istället …  Med tanke på en sådan techtraumatisk barndom är det inte så konstigt att jag sätter igång med bloggandet först en måndag i april 2009.

Så här sitter jag nu med ett glödande tangentbord och höga ambitioner. Och noll läsare. Men någonstans måste man ju börja. Vad har jag då tänkt mig med den här bloggen? Bidra med en röst och göra ett avtryck i det offentliga samtalet kanske? Eller blotta hela min vardag med fotograferade luncher (i vilken vinkel är det snyggast att föreviga en matlåda?) och dagens outfit? Likt mellanmjölken lägger jag mig nog någonstans mittemellan dessa två infallsvinklar. Och jag behöver ett ställe att skriva av mig. Någonstans att få utlopp för de tankar och idéer som dyker upp i min strukturade vildhjärna. Ambitionen är helt enkelt att ge en frilansande copywriters syn på världen. Mestadels reklamvärlden, men ibland kommer det att bli ett besök i den riktiga världen också. Och dessutom får jag ett utmärkt tillfälle att öva mig på att skriva – det viktigaste för att bli en riktigt duktig copywriter.

Nu kör vi! Let’s blogg! Förhoppningsvis kommer folk framöver att vilja hänga med. När jag publicerat det här inlägget kommer jag ha blivit en sådan där bloggare. Känns fräscht såhär våren 2009.

Published in: on 06 april 2009 at 12:29  Comments (1)  

The URI to TrackBack this entry is: https://copycharlotte.wordpress.com/2009/04/06/bloggar-bast-som-bloggar-sist/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLämna en kommentar

  1. Jag vill se din matlåda varje dag och läsa dina resonemang kring den upptinade pastasåsen!


Kommentera

