Ett säkert vårtecken

Tillsammans med blåsippans, tussilagons och sopa-bort-gruset-på-gatan-maskinens ankomst är ett säkert vårtecken numera min och min kamrats promenad till Sävedalen – en prima del av Partille kommun. Vandringen gick av stapeln igår och blev en trevlig avslutning på påsken 2009. Iklädd Converse, poptröja och slitstarka jeans klarade jag, med bara en släng av trötthet, en promenad på fyra timmar. I rask takt. Med max 45 minuter ägnade åt vila. För vad vore en Sävedalspromenad utan en stunds livsfilosoferande på bänk utanför ICA Prima och ett stopp för kaffedrickande på Triumfglass-kaféet? Inte direkt samma sak. Så här munter såg jag ut när jag nådde kommungränsen.

Jag vid kommungränsen

Sorgligt nog hade skylten i år klottrats ner. Förmodligen av någon förgrymmad Lerumsbo. Alternativt Mölndalsanhängare. Trist. Men klottraren har rätt i att skylten behöver piffas till. Partille skulle behöva något mer. En fräsig slogan.

Ett välkommen är förvisso trevligt, men stärker inte  varumärket speciellt mycket. Vad finns det för möjligheter? Kanske det både internationella och kommersiella ”The home of Allum – heavens place on earth!”. Eller allitterationen ”Påtagligt party passar Partille!”. I dessa schlagertider kanske t o m ”Partille – en gång Arvingarnas hemvist” vore på sin plats?  Tål att tänkas på.

Hursomhelst – gör något Partille kommun! Låt mig hänföras när jag når kommungränsen nästa gång.

Published in: on 14 april 2009 at 18:28  Kommentera  
Tags: , , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://copycharlotte.wordpress.com/2009/04/14/ett-sakert-vartecken/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

