Prima pepplåt

Som sagt, det finns få saker som får mitt liv att svänga lika mycket som att skriva copy. Det skulle vara musik då. För det finns ju få saker som slår en riktigt fin soulstänkare, poppärla eller discodänga.

När det gäller musik har jag lagt mycket tid, kanske lite överdrivet mycket tid ibland, på att försöka gräva djupt i världens samlade låtskatt. Jag har försökt fundera ut själv vad jag gillar istället för att som en fågelunge bli matad med vad radion och topplistorna väljer att servera. Jag vet inte hur vanligt det är eftersom resultatet är att jag blivit kallad både musiknörd och pretto.

Men efter det här inlägget kan ingen beskylla mig för att vara pretto. När jag t ex sitter och tittar ut genom ett bussfönster, dagdrömmer och funderar på hur rätt allt känns sen jag tog tag i drömmen om att bli copywriter är låten jag brukar spela Flashdance…What A Feeling med den gamla discodivan Irene Cara. Inte många poäng på prettoskalan där inte.

First, when there’s nothing but a slow glowing dream
That you fear seems to hide deep inside your mind

Så kändes det då. Jag hade alltid drömmen om att jag ville bli ett skrivaress. Men av olika anledningar tog jag inte tag i det. Förrän en dag i januari 2008 då jag fick ett infall, tog ett hastigt banklån och skrev in mig på copywriterutbildningen. Sedan dess är sig ingenting likt.

Take your passion, and make it happen
Pictures come alive, you can dance right through your life

Så känns det nu. När jag gjort verklighet av drömmen. Varje dag är som en glädjedans. Vissa dagar är det avancerade stegkombinationer och Dirty Dancing-lyft som gäller, andra dagar kanske bara simpla grundsteg. Men någon form av glädjedans är det alltid.

Därför är det Fame-Irenes örhänge jag väljer när jag vill förstärka känslan av att jag hittat hem. Hittat rätt. Eller för att, om jag någon gång skulle tvivla, påminna mig om att copywriting är det som får tillvaron att svänga. Svänga riktigt mycket.

Published in: on 16 april 2009 at 11:22  Kommentera  
Tags: , , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://copycharlotte.wordpress.com/2009/04/16/prima-pepplat/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

