Anar vi en fisktrend?

Först kom ”fina fisken” i ett mejl som skickades i ett professionellt sammanhang. Redan där kände jag att någon hade börjat fiska i nya vatten. Och mycket riktigt, nu har jag hittat fisken även i reklamen. Visserligen är budskapets fisktema i det här exemplet rätt givet då avsändaren bakom reklamen är verksam inom akvarienäringen, men ändå. Jag tycker det är trevligt. För fisken är ju ett skojigt djur som jag gärna skulle se mer av inom kommunikationen. Den här reklamskylten sprang jag på idag under min fina utflykt till Lysekil. Bra eller dålig reklam för havets egna hus?

hajar-du2

Om fisktrenden slår stort gäller det att agera snabbt. Vilket vaket och alert företag lägger beslag på ”Pigg som en mört”? Eller säljer en förstklassig produkt som utan tvekan är ”Fina fisken”? Sveriges företagare – skynda er att fånga dessa slogans i ert nät. Imorgon kan någon annan redan ha fiskat upp dem.

Published in: on 17 april 2009 at 21:07  Kommentera  
Tags: , , , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://copycharlotte.wordpress.com/2009/04/17/anar-vi-en-fisktrend/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

