Copy Charlotte celebration

Två affärer på en dag! Det går bra för Copy Charlotte den här tisdagen. Kanske att jag firar det hela genom att anta detta erbjudande som jag sprang på igår kväll:

3-gamla-godingar-video1

En stilist av rang är det som ligger bakom denna skylt. Notera t ex utrymmesbesparandet genom användning av siffor istället för bokstäver när antal filmer och uthyrningstiden anges. Och kanske är upphovsmannen inspirerad av tyskan genom sitt snitsiga användande av stor begynnelsebokstav i varje ord? Man vet liksom inte – stilistiken ligger helt enkelt på en lite för hög nivå för oss vanliga dödliga.

Hursomhelst, det är ett alla tiders erbjudande väl värt en tripp till Hisingen, Göteborgs gröna ö. Och jag har fallit handlöst för namnet. VideoBlomman – snacka om att tänka utanför boxen. Filmuthyrningsvärldens egen majblomma. Fint så det förslår.

Jag undrar vilka ”Godingar” jag ska belöna mig själv med efter dagens framgångar? Spontant tänker jag mig följande trio: SOS – Segelsällskapsresan, Jönssonligan på Mallorca och Göta Kanal. 3 riktigt Gamla ”Godingar”. Blir en filmfest jag sent kommer att glömma.

Published in: on 21 april 2009 at 17:07  Comments (2)  
Tags: , , , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://copycharlotte.wordpress.com/2009/04/21/copy-charlotte-celebration/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Ja anser ”att” vi e 1 Språkligt, geni på spåren………

    • Jag delar din uppfattning bäste Kenth. Och tänker så fort som möjligt ta mig över Göta älvbron för att spåra upp denne stilistiske mästare.


Kommentera

