Will my dreamz come true?

Nyårskvällen 2008. Jag stod med höjt glas och en förhoppning. En förhoppning om att år 2009 skulle gå i z:ts tecken. Att vi skulle få myza, reza och zkratta tillsammans under hela detta år.

Det såg så lovande ut i höztas då exempelvis Larz-Kristerz härjade runt i och med Dansbandskampen. Och i min egen värld stod trenden på topp under nyårsafton då samtalande med ett överdrivet Z-ljud hördes på flera ställen i den feztl0kal där jag befann mig. Men sedan dog det hela. Drömmen krozzades. Under hela detta år har jag inte hört mer än ett och annat kramiz från vuxna människor som fastnat i något slags fjortisvokabulär.

Men nu kanske vinden har vänt. Z:ts tid kan vara här. För ikväll ska jag på Idéfestivalens kick-off som fått det visionära namnet ”Dreamz”. Evenemanget lovar heta sanddyner inomhus blandat med kreativa och inspirerande föreläsningar i ett kontrollerat kaos. Copy Charlotte gillar. Driftiga människor som möts i en kreativ paradismiljö – kan det bli bättre?

Eller som Friedensreich Hundertwasser (1928 – 2000) sa:
– När vi drömmer ensamma är det bara en dröm, men när många drömmer tillsammans är det början på en ny verklighet.
Han verkar ha varit en klok man. Jag hoppas på en fin och inspirerande kväll. Som dessutom äger rum på ett av mina drömresmål här i Göteborg – Ingvar Oldsbergs inomhusstrand Oldsbeach i Mölndal. En plats jag velat besöka ända sedan jag hörde talas om den gamle På spåret-rävens påfund. Tänk er sand, palmer och solstolar. Och absolut ingen risk för regn. Lysande idé Oldsberg, lysande. 

Vilken drömdag det här kan bli. Kanske kan två drömmar, både drömmen om Z och entreprenörsdrömmen, slå in i en smäll.

Published in: on 23 april 2009 at 14:02  Comments (1)  

The URI to TrackBack this entry is: https://copycharlotte.wordpress.com/2009/04/23/blir-drommen-sann/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLämna en kommentar

  1. ingen dum idè me mer Zätan i Spårket !
    Kramiz:
    Kenth


Kommentera

