Har fantasin blivit verklighet?

Var det någon mer än jag som tyckte om att spela Löjliga familjen som barn? Kortspelet som vimlade av familjeföretag – familjen Bagare, familjen Målare och familjen Snickare för att bara nämna några. Målet var, som ni minns, att få ihop så många hela familjer som möjligt – lyckades du lägga vantarna på både herr Bagare, fru Bagare, unge herr Bagare och unga fröken Bagare låg du fint till.

Jag brukade som ung och oförstörd – kanske pga av avsaknaden av kabel-tv med tecknad film – fantisera om dessa familjer. Vad gjorde familjen Bagare hela dagarna i sitt bageri och var bodde de? Tyckte de om att titta på tv och vad åt de till middag? Bara ett barns naiva fantasier trodde jag – men döm av min förvåning när jag häromdagen gjorde denna upptäckt.

herr-frisor

Är det så att herr Frisör med familj faktiskt håller till på Hisingen? Att jag kan få popluggen trimmad hos en av min barndoms alla fantasifigurer? Bli friserad av fru Frisör? Få håret tvättat av unge herr Frisör? Jag hoppas det. Att fantasin blivit verklighet. Att jag inte skådat ännu ett utslag av särskrivningseländet.

När kommer för övrigt 2000-talets version av kortspelet? Familjen Key Account Manager, familjen Coach och familjen Internetmarknadsförare? Eller reklamvärldens egen version med familjen Creative Director och familjen Copywriter?  Hursomhelst, här har vi i alla fall en klockrent gäng till nästa version av spelet – familjen Filmstjärna.

´

Herr Filmstjärna, fru Filmstjärna, unge herr Filmstjärna och unga fröken Filmstjärna på härlig strandpromenad. När ska dessa människor ge sig egentligen? Snacka om löjlig familj.

Published in: on 23 april 2009 at 11:08  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://copycharlotte.wordpress.com/2009/04/23/har-fantasin-blivit-verklighet/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

