Personlig produktplacering av rang

Efter en trevlig kväll på Idéfestivalens kick-off Dreamz har jag nu tömt mina skor på en hög sand – en souvenir från Spacy’s Beachen som Ingvar Oldsbergs inomhusstrand Oldsbeach numera heter. Vad som ligger bakom namnbytet (som är betydligt sämre) går bara att spekulera i. Har entertainern från Götet kanske sålt av sitt verk i sann entreprenöranda? Frågan tål att forskas i. En liten kvarleva från fornstora dagar hittade jag i alla fall utanför ingången.

oldsbeach-logga

Och väl inne i lokalen gick det inte att ta miste på vem kungen är. En mäktig installation fanns nämligen att skåda i sanden. Och jag var inte sen att posera framför – vem vill inte vara på bild med en kändis liksom?

oldsberg-och-jag1

Jag har aldrig sett så många Oldsberg förut – på bilden ser ni bara en bråkdel. Helt fantastiskt. Han är en skön lirare denne man och en personlig produktplacering av denna kaliber har sällan skådats. Jag ser fram emot den dagen då ett gäng Copy Charlotte-huvuden sticker upp någonstans – ur sanden, ur Avenyns asfalt eller i värsta fall åtminstone ur någon sumpmark i skogen. Det vore mäktigt. Oldsbergigt mäktigt.

Published in: on 23 april 2009 at 23:13  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://copycharlotte.wordpress.com/2009/04/23/personlig-produktplacering-av-rang/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

