Himmelriket – nu även i bussform

Sätenas motsvarighet till Hästens sängar. Internetuppkoppling som inte plötsligt slutar fungera á la SJ. Eluttag vid varje säte. Och chaufförer som måste gått ut som kursettor i SAS-Janne Carlzons charmskola för anställda inom tjänstesektorn. Det är vad jag upplever här under min resa till den kungliga hufvudstaden.

Vilka är det då som serverar detta smörgåsbord av bekvämligheter? Jo, det Boråsbaserade företaget Bus4You. The shit i bussvärlden, som en belåten resenär uttrycker saken på deras hemsida. Sedan jag upptäckte denna bussarnas limousin har jag inte ens bemödat mig med att gå in på SJ:s eller Swebus hemsidor. Komfort är bara förnamnet, mina vänner.

bus4you-och-jag

Som ni ser bloggar jag direkt från Sveriges vägar idag. Det är perfekt att kunna flytta kontoret till bussen – att det tar sex timmar till Stockholm märks knappt. Därför vill Copy Charlotte restipsa. Har ni inte ett tidsschema som omöjliggör någonting annat än en tre timmars X2000-resa finns helt enkelt inget annat alternativ än bussbolaget som erbjuder resor till ett lågt pris åt dem som vill komma fram i form.

Det enda jag har att invända mot företaget är att de borde synas bättre – ha en slagkraftigare reklam så att de kan slå ut stora bussdrakar som Swebus, men även ge en känga åt SJ. Bygga ett imperium som trafikerar hela landet – inte bara sträckorna Göteborg – Jönköping – Linköping – Stockholm och Göteborg – Oslo. Hela Sverige är värda Bus4You. Jag upptäckte dem ju bara av en slump, rena turen. Men jag hittade i alla fall den här skylten på Nils Ericson-terminalen.

bus4you-reklam

Men bättre kan ni Bus4You. Låt världen få veta att ni bjuder på kaffe och smörgås när resorna blir försenade pga trafikolyckor och att chaffis-Gunnar berättar flygplanshistorier på skönaste östgötska när han kör in i Linköping. Detaljerna som gör er till ett bussbolag utöver det vanliga. Kör hårt nu, jag hejar på er.

Published in: on 24 april 2009 at 11:42  Comments (5)  
Tags: , , , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://copycharlotte.wordpress.com/2009/04/24/himmelriket-nu-aven-i-bussform/trackback/

RSS feed for comments on this post.

5 kommentarerLämna en kommentar

  1. Jag blir överväldigad!

    • Så oväntat och roligt att få en hälsning från självaste Bus4You-Gunnar! Kul att du uppskattar mitt blogginlägg och jag är en mycket nöjd Bus4You-resenär. Jag behöver ofta åka mellan Göteborg och Stockholm och ni har räddat mig. Swebus är bara obekvämt och SJ:s priser är ibland nästan ett skämt. Det är tur att ni finns – keep up the good work!

  2. Hesan, såg att du åkt med bus4you, det ser verkligen ut som bussarnas limousine! Själv ska jag åka en sträcka om en vecka ungefär och jag undrar, får man plats i bussen även om man inte reserverar en plats?
    och hur fungerar det om personen framför fäller sätet oh man har datorn på bordet, fungerar detta?
    Mvh Nathalie

    • Ja, man får plats i bussen utan reserverad plats, de säljer inte fler biljetter än det finns säten. Man får ta en plats där det inte är reserverat. Det fungerar bra med datorn på bordet trots att sätet framför är nedfällt, det har det gjort för mig i alla fall. Trevlig resa!

  3. Rhinoplasty Cost New Jersey

    Himmelriket – nu även i bussform | It don’t mean a thing if it ain’t got that swing


Kommentera

