Synd och skam

En av de platser jag trivs bäst på är bibliotek. Tyvärr kan jag inte gå dit så ofta för böcker är som knark för mig – jag kommer alltid hem med alldeles för mycket. Men det fina med bibliotek är inte bara havet av lånbara böcker, skivor och filmer utan också anslagstavlan där man kan hitta erbjudanden om allt mellan himmel och jord. Sorgligt nog lusläser inte alla människor dessa anslag med samma noggrannhet som jag. Med följden att de går miste om pärlor som denna.

olkulturvandring-2

Någon vid namn Kjell anordnar ölkulturvandringar i Göteborg. Vilket härligt initiativ! Som öldiggare av rang saluterar jag dig. Men vilken synd och skam att evenemanget annonseras ut på en så undanskymd plats som biblioteket i Härlanda. En sådan här begivenhet är ju värd ett bättre öde än så. Vi ölälskare i stan borde faktiskt skrapa ihop pengar till åtminstone en GP-annons åt Kjell. Helst smälla upp en reklamkampanj på spårvagnarna. Så att vi alla får möjligheten att svinga en bägare på de klassiska haken, se gamle Pripps grav och lära oss allt om göteborgarnas förhållande till den ädla drycken. Samtidigt som vi får en fyra kilometers promenad på köpet. Lika många kalorier in som ut, månne?

Jag gillar ditt initiativ, Kjell. Så jag kanske tar med mig min kamratgrupp och följer med på rundan.

perikles-och-jag

Det blir jag, Tuborg-Perikles, en kort kille i gult och några till. Finns det plats tror du?

Published in: on 27 april 2009 at 19:42  Kommentera  
Tags: , , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://copycharlotte.wordpress.com/2009/04/27/synd-och-skam/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

