1 jätte gullig artist som tycker att det är jätte roligt att sjunga och uppträda!!!!!!!!

Ungdomen bekymrar mig. Språkpolis har ingen positiv klang, men nu får jag snart börja hytta med näven. Jag säger ingenting om den här unga damens talang som artist, men jag hoppas att det bara är inom sång och musik hon blir en förebild för sina små fans.

amy-diamond

Läs denna, i mitt tycke klassiska Aftonbladet-chatt från 2005, och förundras över Amy Diamonds totalt särskrivningsinfekterade språk. Men hon är allt en glad och positiv tjej. Det känns inte bara kul, det känns jätte bra och jätte roligt, för henne att vara nominerad till en Rockbjörn. Men tyvärr är konkurrensen hård – alla andra är ju jätte duktiga. Och hon tackar så jätte mkt för allt beröm hon får av sina fans.

Vore jag lärare i svenska idag skulle jag, likt matadoren i Tjuren Ferdinand, slita mitt hår. Få ett mindre nervöst sammanbrott. Överkänsligt, javisst – men alla har vi våra svagheter. Jag undrar förresten vad diagnosen i mitt läkarintyg skulle bli …  

Nej Amy, ska du närma dig ett offentligt tangentbord igen får du skärpa till dig. Du är faktiskt en förebild för dagens ungdom. Annars måste jag nog spika fast dig i ett par dansskor, limma fast mikrofonen i handen på dig och kedja fast dig på en scen nära dig. Där du vet vad du sysslar med.

Published in: on 29 april 2009 at 15:45  Comments (5)  
Tags: , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://copycharlotte.wordpress.com/2009/04/29/1-jatte-gullig-artist-som-tycker-att-det-ar-jatte-roligt-att-sjunga-och-upptrada/trackback/

RSS feed for comments on this post.

5 kommentarerLämna en kommentar

  1. Och hur är det med ”Copy Charlotte”? Borde väl vara ett namn?

    • Copy Charlotte borde inte bara vara utan är ett namn. Ett företagsnamn som består av två ord.

  2. Där satt den kontaktmannen!

  3. Oj. Amy Diamond var 13 år när den chatten publicerades. Det är ju fruktansvärt att hon inte skriver fullkomligt korrekt. Skandal. Spika fast ungen. Tänk om hon skulle få för sig att skriva något igen!

  4. hej amy tack jäte mycket allt


Kommentera

