Mitt drömkonto

Om jag fick välja ett drömkonto skulle det vara Åhléns. Tänk vilken soft tillvaro att göra deras reklam. Så länge jag kan minnas har de bara haft affischer där de väljer ut två föremål ur sortimentet och formger det hela lite snyggt. Som i det här exemplet som nu finns på en hållplats nära dig.

ahlens

En klänning och en rougeborste. Och så deras gamla payoff ”Tusen möjligheter”. Inget mer. Reklamkontonas motsvarighet till söndagsslappande i soffan med film och pizza. Någonting som vi gjort förr. Och som fungerar.

Det hade varit en dröm. Hitta på något att fota i stil med en vas och ett par byxor. Slänga in ett ”Tusen möjligheter” och sedan vara klar för idag. Underbart. Eller kanske inte förresten. Som reklamkreatör vill jag nog ha något större utmaningar. I alla fall få ha med tre varor på mina affischer …

Published in: on 04 maj 2009 at 19:44  Kommentera  
Tags: , , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://copycharlotte.wordpress.com/2009/05/04/mitt-dromkonto/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

