Dagens entreprenöriella fynd

Som entreprenör gäller det att hänga med i vad som händer ute i den stora världen. Därför har jag försökt att fortbilda mig idag. Och under mitt rundsurfande på det världsomspännande nätet gjorde jag ett riktigt fynd: Marcus Zacco som bloggar om entreprenörskap och framgångsrikt företagande. Att han pratar norrländska, en dialekt jag är mycket svag för, gör ju inte saken sämre.

Har du en timme och tio minuter över så rekommenderar jag dig att lyssna på hans föreläsning Experteffekten som handlar om marknadsföring. Marcus pratar om det fiffiga i att ge bort information gratis på internet. Det kan ju tyckas dumt att ge bort sin kompetens utan att få betalt för den – men tänk på vad potentiella kunder kan tänka om dig: Hmm … om hon ger bort det som konkurrenterna tar betalt för gratis, vad får jag då inte om jag betalar? Kunden tänker alltså att gratisgivaren måste vara skickligare än de andra. Och vem vill inte bli positionerad så i människors medvetande? Att ge bort allting utom det sista gratis är alltså framtidens försäljning.

Jag är nöjd med att ha lagt en timme på Marcus föreläsning. Nu ska jag börja fundera på hur jag kan applicera hans tips på Copy Charlotte.

The URI to TrackBack this entry is: https://copycharlotte.wordpress.com/2009/05/09/dagens-entreprenoriella-fynd/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

