Debet, kredit och ångest som bortblåsta!

Ända sedan jag startade Copy Charlotte har jag haft en sak som tyngt mig. Bokföringen. Bara tanken på debet och kredit har gett mig kraftig ångest. Men det är bara att tugga i sig – företagandet innebär inte bara att skriva copy, det finns siffror och sånt också. Som måste vara i sin ordning.

Till slut fanns det ingen återvändo och igår laddade jag upp med chips, läskeblask och boktitlar som ”100 sidor om bokföring för dig som hatar det” för att äntligen få ordning på räkenskaperna. Och började läsa. Och började svettas. Hade jag varit en medelålders lite tunnhårig man hade jag sett ut så här.

Uppgiven man

Men vad jag inte visste då som jag nu vet är att det finns ett helt fantastiskt program att ta hjälp av när nöden är som störst: Visma Spcs Enskild Firma. Ett bokföringsprogram för oss småföretagare där begrepp som kontoplan, debet och kredit inte behövs! Nu är det ordning och reda i bolaget och min nattsömn kan återgå till det normala. Visma Spcs – jag tillber er. Tack för att ni finns.

Published in: on 12 maj 2009 at 17:23  Comments (3)  
Tags: ,

The URI to TrackBack this entry is: https://copycharlotte.wordpress.com/2009/05/12/debet-kredit-och-angest-som-bortblasta/trackback/

RSS feed for comments on this post.

3 kommentarerLämna en kommentar

  1. Håller med dig till fullo!

  2. I read this article completely about the comparison of newest and previous technologies, it’s remarkable article.|

  3. You really make it seem so easy with your presentation but I find this
    topic to be really something that I think I would
    never understand. It seems too complicated and extremely broad for me.
    I’m looking forward for your next post, I’ll try to get the hang of it!


Kommentera

