Är det någon idé att fortsätta kampen?

En särskrivningarnas riddare måste självklart ha ett antal spanare ute i samhället och titta här vad en av mina lakejer fick tag på häromdagen:

indisk restaurangmeny

Mitt förslag är att denna meny skickas ut till samtliga Sveriges skolbarn som en sådan där Veckans ord-lista. För som ni ser är den full av nya ord. Vegeterisk, balti och medkokosflingor exempelvis. Skriv av och lär, barn.

Och jag börjar för övrigt tro att mitt engagemang mot särskrivningarna är lönlöst. Att vi redan är förlorade. Kanske bara att tugga i sig att jätte räkor är det nya jätteräkor. Smör stekt det nya smörstekt. Inse att det är nya tider nu och predikningar mot särskrivningar är lika passé som att äga en minidisc eller glassmaskin.

Eller? Kanske att jag orkar fortsätta ett tag till. För hoppet är ju trots allt, sägs det, det sista som lämnar människan.

Published in: on 22 maj 2009 at 12:51  Comments (2)  
Tags: , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://copycharlotte.wordpress.com/2009/05/22/ar-det-nagon-ide-att-fortsatta-kampen/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Hej, och fortsätt kampen! Den gamla klassikern: en mörkhårig sjuksköterska eller en mörk hårig sjuk sköterska ger dig svaret varför. Man måste definitivt kämpa mor särskrivning eftersom det blir så stora betydelseskillnader. Själv ägnar jag mig att – på ett gentlemannamässigt sätt – ställa mig vid skyltar där det står RÖK FRITT och göra just det, samtidigt som jag tackar kroginnehavaren för vänligheten att man får röka!

    • Jag tackar ödmjukast för stödet. Precis vad jag behövde när jag var på väg att ge upp. Du nämner den mörka håriga sjuka sköterskan, vilket även får mig att tänka på skumtomte vs skum tomte – också den en viktig anledning till att fortsätta kampen. Och du, fortsätt med rökningen – det är ju faktiskt inte på så många ställen man får röka fritt nuförtiden…


Kommentera

