Kreatur kommunicerar i klartext

När man som jag jobbar med reklam är det viktigt att vara tydlig i sina budskap. Inte så lätt alla gånger, det vet säkert alla som suttit och filat på den perfekta rubriken till en annons. Men kanske skulle vi försöka ta lärdom av djuren. För vid gårdagens besök i Slottsskogen fick följande kreatur, efter att min kompis hade matat honom med vad jag skulle beskriva som ett fräscht gräs, verkligen fram vad han ville säga. Hästskrället var tydligen inte alls nöjd med matningstilltaget då han moonade oss!

Häst som moonar

Har aldrig varit med om maken till fräckhet! Kanske var det för att vi trotsade ”Förbjudet att mata djuren”-skylten och stack till honom lite gräs som han ville göra en markering? Eller också ville han bara visa sig tuff. Hade jag varit flickan som kunde tala med hästar hade han verkligen fått sina fiskar varma …

Hursomhelst, budskapet från kreaturet är distinkt: jag och min kamrat göre oss icke besvär. Enkelt, tydligt och rakt på sak. Se och lär reklamare all over the world.

Published in: on 24 maj 2009 at 21:35  Comments (3)  
Tags: , , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://copycharlotte.wordpress.com/2009/05/24/kreatur-kommunicerar-i-klartext/trackback/

RSS feed for comments on this post.

3 kommentarerLämna en kommentar

  1. Vissa djur har verkligen svårt att uppföra sig bland folk!
    Beklämmande.

  2. Jag håller med.
    Hästen uppvisar ett, minst sagt, pinsamt beteende.

    • Både du, och för all del Svempa, har rätt i era åsikter. Djuret i fråga, hästkraken, visar prov på en nonchalans och arrogans som i alla fall jag känner mig kränkt av. Att tacka för maten genom att visa ändalyckten känns som en riktig skitstil. Sanna mina ord.


Kommentera

