Com Hem comedy

Det ska erkännas att jag, på den tiden jag var kund hos Com Hem, inte alltid var helt nöjd med dem. Vi hade våra duster. Men efter att ha sett den här reklamskylten är jag beredd att förlåta allt. För den här tycker jag var riktigt rolig.

Comhem - Reine & Mimmi

Kommer ni ihåg ”Reine & Mimmi i fjällen”? Filmen där Mimmi får nog av att Reine bara jobbar och tittar på tv och slutligen ställer ett ultimatum: antingen åker de på semester tillsammans eller också får Reine se sig om efter en annan fru. Kanske är detta verk det sämsta som skapats i svensk filmhistoria. Möjligtvis i konkurrens med ett gäng gamla Åsa-Nisse-filmer.

I min ungdom var jag ett fan av tv-serien Tre kronor och hade ändå en del förhoppningar på den här filmen. Åtminstone förhoppningar om att inte behöva sitta och gömma mig bakom skämskudden hela filmen. Så blev det ju inte. Kanske var problemet att jag var 18 år och alltså hade passerat dagisåldern? Jag minns inte ens om jag orkade se klart på eländet.

Hursomhelst är det roligt av Com Hem att använda sig av den här gamla fiaskofilmen när de ska marknadsföra sin inspelningsbara digitalbox – maskinen som gör det möjligt att bara spela in det man vill se och spola resten. Hur kunde Sverige tillåta någon galning att kläcka idén till Tre kronor-parets fjälläventyr 1997 när ingen sådan här maskin fanns? Den kunde ju ha skonat oss alla.

The URI to TrackBack this entry is: https://copycharlotte.wordpress.com/2009/05/25/com-hem-comedy/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Du borde skämmas som över huvud taget nämner Åsa-Nisse i samma stycke som Reine och Mimmi i fjällen!
    😉

    • Ja, kanske borde jag faktiskt skämmas när jag tänker efter… Han Klabbarparn höjde ju faktiskt Åsa-Nisse-rullarna till en höjd som ligger ett litet snäpp över Reine & Mimmis fjälläventyr. Jag ställer mig i skamvrån.


Kommentera

