1000 apor R.I.P.

Aldrig kan en dag få vara helt bra. Efter något som jag skulle vilja beskriva som en toppendag möts jag, när jag äntligen får tid till slösurfande, av sorgebeskedet att en av mina absoluta favoritsajter 1000 apor ska läggas ned. Pang bom.

Bröderna Schulman tvingas pga lågkonjunkturen kasta in handduken. Och Calle Schulman säger i Resumé att det kommer bli rena Ragnarök i svensk media i höst. Jag hoppas att han får fel i sin domedagsprofetia, för desto fler aktörer som går omkull, desto tråkigare blir det svenska medieklimatet. Och 1000 apor var verkligen en frisk fläkt i branschen.

schulman

Det är många som inte uppskattar bröderna Schulmans humor och upptåg, men jag har tyckt att merparten av deras alster har varit lysande. Många gånger en riktig skrattfest. Och de är båda två begåvade skribenter, speciellt Alex, vars blogg i mitt tycke är Sveriges bästa. Jag hoppas att den kommer att fortsätta i någon form. Tills vidare får jag se fram emot och hålla till godo med hans sommarprat 1 augusti.

Så farväl 1000 apor, ni har verkligen förgyllt internet. Imorgon försvinner ni, enligt uppgift, med en knall. Vila i frid – jag kommer sakna er.

The URI to TrackBack this entry is: https://copycharlotte.wordpress.com/2009/06/17/1000-apor-r-i-p/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

