Välkommen gröna granna sköna sanna sommar

Det är de stillsamma förhoppningar jag har inför midsommarafton detta år. Sommarens ankomst ska firas i den kungliga hufvudstaden och det innebär ett par välförtjänta lediga dagar för Copy Charlotte. Efter att ha skrivit ett par sista texter på tåget imorgon ska jag bara lata mig i hela fyra dagar. Fantastiskt! Får jag för stor abstinens från copyarbetet så kan jag ju alltid ordvitsa lite till midsommarsnapsen …

Och oj vad jag är peppad inför midsommar. Jag längtar efter Rönnerdal, dans på Brännö brygga (om det finns någon sådan motsvarighet i Stockholm) och slår kanske till och med till på barfota utan strumpor och skor. Antar rollen som den ljuva flickan i aspelunden. En trevlig sak i år är ju att jag inte längre behöver plocka några sju sorters blommor, men ett par hopp över gärdsgårdar hade inte varit fel. Jag känner att denna somriga högtid ligger för mina fötter!

Och till er som läser: ha en prima midsommar. Snapsa, dansa och tryck i er sill och jordgubbar. Som midsommarpresent får ni en av ICA:s gamla reklamfilmer på temat.

Published in: on 18 juni 2009 at 0:30  Kommentera  
Tags: , , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://copycharlotte.wordpress.com/2009/06/18/valkommen-grona-granna-skona-sanna-sommar/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

