Ren ondska i denimform

Idag ger jag mig tillfälligt in på ett nytt territorium i bloggosfären. Ett område där bloggjättar som Blondinbella, Elin Kling, Sofi Fahrman och min favorit Style by Mats-Mats huserar. Det blir ett besök i modebloggvärlden.

Folk får gärna ha på sig vad de vill för min del. Springa runt i shorts som hängt med lite för länge, foppatofflor eller spänninga t-shirts. Även om jag mår illa inombords så tolererar jag det. Men det finns ett sorts plagg jag bara inte tål. Nämligen detta:

Bootcut

Bootcut-jeansen. Ren ondska i denimform. En skamfläck på modehimlen. Ett tack till min vän som modigt poserar ovan för att jag ska kunna exemplifiera dessa vidriga byxor. Jag hoppas, för hennes egen skull, att detta bara är ett spex – annars har fashion helt flyttat ut ur denna kropp.

Notera hur hon fått till den karakteristiska bootcut-jeansslitningen vid hälen. Märk väl den typiska glipan mellan jeansen och vad man får förmoda är en så kallad partytopp. Och hur byxornas ljusa tvätt gör det hela än värre. Dessutom är det något med utseendet på gylf och knäppning som gör att man ser att det är bootcut trots försök att omvandla dem till korta, fräsiga shorts. Man kan ta jeansen ur bootcut, men aldrig bootcut ur jeansen.

Skulle jag gå på maskerad där temat vore white trash skulle jag definitivt dra på mig ett par bootcut. Givetvis i kombination med en partytopp (dekorerad med glitter och spets kanske?) och ett par sådana joggingskor som folk av någon obegriplig anledning väljer att använda till vardags.

Nej, bootcut-jeans mina vänner, är något jag aldrig kommer ta på mig hur heta de än blir vid den comeback som lär komma (eller kanske redan är här?). Jag har själv burit dem, det ska erkännas. Den enda ursäkt jag har är att jag var ung och dum. Det är tur att fashionvettet kommer med åldern.

———————————————————————————–

Svänger
Att min sista arbetsvecka på kontoret börjar idag

Svänger inte
Sveriges mest påfrestande väg: E20 mellan Göteborg och Örebro. Hur ofta kan man byta hastighetsbegränsning egentligen?

Published in: on 29 juni 2009 at 11:06  Comments (4)  
Tags: , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://copycharlotte.wordpress.com/2009/06/29/ren-ondska-i-denimform/trackback/

RSS feed for comments on this post.

4 kommentarerLämna en kommentar

  1. Hej Charlotta

    Själv gillar jag: Jack & Jonesjeans som hänger i röven, Calvin Kleinkalsonger (måste synas) Ed-Hardylinne, tumring,Blaffiga tribaltatueringar samt sneakers med kardborre!

    • En stil så god som någon. Du har i alla fall inte bootcut-jeans så jag är nöjd.

  2. Fåntratt. Flares äger. Må du förtvina i dina stuprör.

    • Snick snack. Och skulle jag förtvina i mina stuprör så dör jag i alla fall snygg.


Kommentera

