En afton med sväng

Tanken med den här bloggen är, med tanke på dess namn, att skriva om saker som svänger. Och sällan har något svängt så mycket som en mycket efterlängtad comeback som jag ska bevittna ikväll på Göteborgs nöjesparadis Liseberg. Fibes, Oh Fibes! är, med visst manfall sedan sist, tillbaka!

fibes

Som jag har längtat. Ända sedan den fantastiska skivan ”Emotional” som släpptes 2006 och gjorde mig helt såld på Christian Olsson och hans poporkester. Visserligen har de gjort ett par spelningar den sista tiden, dock ingen som jag har kunnat se. Men ikväll ska det ske. Jag hoppas på ett sväng som heter duga och gamla pärlor som ”Get Up”, ”This City’s Got No Boulevards” och ”Can’t Be So”. Givetvis toppat med de nya favoriterna ”Love Child” och ”New York”.  

Apropå reklam, som är ett av fokusområdena för den här bloggen, är Fibes, Oh Fibes duktiga på det här med sociala medier. De har t.ex. en sida på Facebook och uppmanar ständigt fansen att rösta på dem i olika topplisteomröstningar. Ett smart sätt att marknadsföra sig och komma längre i musikvärlden. Ingenting de direkt är ensamma om, men fiffigt är det allt.

Vi ses ikväll, killar. Hoppas ni är i toppform liknande det här.

———————————————————————————————-

Svänger
Att jag jobbar min sista dag på kontoret innan semestern idag. Nästa vecka blir det distansjobb från min fars sommarställe på Orust. Jag hoppas på jobb från hängmattan och stordåd när det gäller mitt nya än så länge hemliga projekt.

Svänger inte
Tele 2:s telefonsäljare. Tips: skicka dem på säljskola, åtminstone snubben som ringde mig idag. Ett överanvändande av mitt namn och stapplande prat om vädret får i alla fall inte mig att öppna plånboken.

Published in: on 03 juli 2009 at 15:34  Kommentera  
Tags: , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://copycharlotte.wordpress.com/2009/07/03/en-afton-med-svang/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

