Väntan blev kort. Hurra!

Efter att i mitten av juni ha fått det tråkiga beskedet att 1000apor skulle kasta in handduken har jag saknat den förströelse under arbetsdagen som bröderna Schulmans bloggar gav. Det var de perfekta mikropauserna att kolla om de skrivit något nytt. Framför allt har hoppats att Alex ska fortsätta blogga och igår läste jag i Aftonbladet att så kommer bli fallet.

Den nyblivna fadern Alex har startat en pappablogg på Aftonbladet och jag är övertygad om att kvällsblaskan gjort en strålande värvning. Även om betraktelser kring barn inte riktigt är mitt område så är hans texter alltid läsvärda och jag kommer att följa hans nya liv som pappa till lilla Charlie Schulman.

Skapa den bästa pappablogg som världen skådat nu, Alex!

——————————————————————————————

Svänger
Poporkestern Deportees. Deras skiva Under The Pavement/The Beach är fantastisk, speciellt låten ”When They Come”. Precis sådan melodistark pop med falsettsång som jag älskar. Fortsätter ni sa placerar jag snart in er i samma musik-som-svänger-som-fasen-fack som Fibes, Oh Fibes!

Svänger inte
Bankernas avgifter. Å ena sidan skickar de gång på gång ut meningslösa förteckningar över kontotransaktioner som förbrukar åtskilliga kvadratkilometer regnskog. Men när man sedan faktiskt vill ha vissa uppgifter på papper från dem så kostar det plötsligt 80 spänn per halvår. Irriterande.

Published in: on 06 juli 2009 at 16:31  Kommentera  
Tags: , , , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://copycharlotte.wordpress.com/2009/07/06/vantan-blev-kort-hurra/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

