Har Ledin rätt?

Jag hade en dröm. Åtminstone en hoppfull tanke. En tanke om att kunna ligga hela veckan i hängmattan här på Orust och jobba med mitt nya projekt. Kanske då och då springa iväg och ta ett dopp i havet, emellanåt dricka en kopp kaffe och stundom äta en och annan jordgubbe. Helt enkelt ha det allmänt soligt och trevligt där i min hängmatta.  

Idag gjorde jag en ansats att förverkliga min skärgårdsanpassade arbetsplats. Det gick sådär.

hängmatta

På bilden kan åtminstone jag direkt se två attribut som inte hör hemma när det gäller hängmattande under sommarens soliga dagar. 1) Värmande tröja. 2) Filt. Givetvis försökte jag först utan dessa tillbehör, men det blåste som tusan och var, för att använda ett kraftuttryck, skitkallt. Så jag fick kapitulera. Blåsten gjorde för övrigt att hängmattan rörde sig på ett för läsning mycket olämpligt sätt och för att undvika sjösjuka la jag ner hela projektet. Förargligt är bara förnamnet.

Ska det vara så här? Kommer mina vilda planer om skärgårdsluftens förunderliga verkan på min kreativetet att gå om intet och bli till ett stugsittande hela veckan? Risken finns med tanke på mediernas domedagsliknande rapporteringar om att ryssvärmen nu ska bytas ut mot polsk kyla. Jag lämnar denna dag med frågan: Är sommaren kort?

—————————————————————————————

Svänger
Att jag bokat en semesterresa till Polens mesta sommarstad Sopot idag. Femstjärnigt hotell i gammal spaort med storstaden Gdansk inpå knuten. Allt till ett pangpris. Sweet.

Svänger inte
Sommarkläder. Merparten är helt enkelt inte snygga. Men vill man behålla stilen straffas man med att svettas. Ett dilemma det där.

Published in: on 09 juli 2009 at 0:11  Comments (2)  
Tags: , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://copycharlotte.wordpress.com/2009/07/09/har-ledin-ratt/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Skulle sommarkläder inte vara snygga?
    Om det är någon gång på året så är det väl nu som det är fritt fram att frossa i kort och tajt. Och det kan väl knappast vara av ondo?
    Kram,
    Lennart (som gärna visar upp både bröst och bringa)

  2. Bästa Lennart (eller är det månne ”Lelle”),
    jag respekterar din fäbless för kläder av kortare och mer åtsmitande modell samt att du nu befinner dig i din klädesmässiga favorittid på året. Men jag kan helt enkelt inte ge dig rätt. Du pratar om kort och tajt – jag ser mestadels trekvartsbyxor med snörning längst ner, shortsen som Gud glömde och foppatofflor. Ett gäng anskrämliga sommarplagg, helt enkelt. Det enda jag anser värre är när människor, och jag anar tyvärr att du kan vara en av dem, skippar överkroppens sommarplagg till förmån för den bara bringan vid besök i exempelvis speceriaffärer. Usch.


Kommentera

