Landets tuffaste allsång?

Jag hade mina farhågor om att gårdagskvällens, kanske årets, happening här i Ellös på Orust skulle regna bort.

allsång 2

Till och med reklamaffischerna för detta arrangemang såg ledsna ut efter ihärdigt regnande som aldrig verkade ta slut. Som ni ser låg det en riktig tvåstegsraket i potten för den som var sugen på att delta – både allsång och after beach (med öl och vin för 30 spänn vid uppvisande av allsångshäftet). Kanske var det regnet, kanske var det feghet, men jag bestämde mig för att endast iaktta på avstånd. Som en annan smygare. Och när jag smög förbi var det en ändå en tapper skara som samlats.

allsång 1

Kanske finns det bara dåliga kläder när det nalkas allsång. Jag är mäkta imponerad av de som trotsade nederbörden, speciellt de som gav sig på den svenska nationalsporten grillning mitt i alltihop.

Och trots att vi befann oss mitt i Evert Taube-land var det inga Rönnerdahlar eller Maj på Malö som hördes. När jag tassade förbi var det istället en Beach Boys-låt som stod på programmet. Och när jag sedan hörde resten av repertoaren svagt genom köksfönstret kunde jag exempelvis uppfatta Oasis paradnummer ”Wonderwall” och Elton Johns gamla klassiker ”Your Song”. Kanske inte så somrigt, men bra mycket tuffare än de stora allsångsdrakarna Allsång på Skansen och Lotta på Liseberg. Medan dessa sjungande folkfester snöat in på gamla danser på Svinsta skär, änglamarker och sommarvisor av någon liten flicka från Lönneberga tar Ellösborna allsången in i framtiden med fräsiga popsånger. Keep up the good work 3 augusti när det smäller nästa gång.

Och en fråga: vad hände egentligen på after beachen när det skrålats klart? Den som kunde fått vara en fluga på den pizzerians väggar …

———————————————————————————————-

Svänger  
Att jag fyndat kontorsmaterial på Göksäter, Orusts eget Ullared, idag. Alla tiders för en småföretagare.

Svänger inte
Att jag glömde packa mina gummistövlar.

The URI to TrackBack this entry is: https://copycharlotte.wordpress.com/2009/07/10/landets-tuffaste-allsang/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLämna en kommentar

  1. Cur.lv

    Landets tuffaste allsång? | It don’t mean a thing if it ain’t got that swing


Kommentera

