Copy Charlotte har gjort rätt för sig

Äntligen har Copy Charlotte blivit ett respektabelt företag som drar sitt strå till stacken för allas vår gemensamma välfärd. Jag har idag, för första gången eftersom det gick att skjuta upp i tre månader, betalat f-skatt till Sveriges stabilaste myndighet Skatteverket. Och jag hoppas att slantarna kommer ordentligt till nytta.

Att betala denna skatt får mig också att tänka tillbaka på min sejour som paragrafryttare inom myndighetsvärlden. Och då känns det extra bra att ha bytt sida och blivit kund istället. Där trivs jag mycket bättre. 13 juli 2009 – dagen då det blev en anständig firma av min enmansreklambyrå. Dagen då jag gjorde debut som en företagare som gör rätt för sig.

——————————————————————————————

Svänger
Att Copy Charlottes blogg ikväll nått en milstolpe. Det här var inlägg nummer 100. Bra jobbat säger jag till mig själv.

Svänger inte
Att ingen verkar kunna rekommendera mig någon bra restaurang i Stockholm för min födelsedagsmiddag nästa vecka. Hallå, huvudstaden måste väl vara full av gourmetguldkorn?!

Published in: on 13 juli 2009 at 22:47  Comments (1)  
Tags: , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://copycharlotte.wordpress.com/2009/07/13/copy-charlotte-har-gjort-ratt-for-sig/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLämna en kommentar

  1. Aaah, jag har hittat dig!🙂

    Internetlös hemma och MSN-lös på jobbet (en flytt till hösten ska väl råda bot på det första har jag fått förstå).

    Jag tror rentav jag ska kunna prestera ett och annat tips för en födelsedagsmiddag:
    Vad tror du om Grill på Drottninggatan?
    För lite lugnare och mysigare kan Byn (Vasastan) varmt rekommenderas (risk för semesterstängt dock; jag har förstått att Fyra knop på Söder ska kunna vara ett alternativ, men det är ett oprovat kort för min del så jag kan inte uttala mig).
    Grill Ruby i Gamla stan (turistvarning) har fantastiskt god grillad tonfisk, och för den som inte äter fisk är det inte alls omöjligt att hitta något annat gott!


Kommentera

