Jag har fått post!

Jag har beställt en del böcker från antikvariat för att använda till mitt nya företagsprojekt och i dag fick jag en av dem med posten. När jag såg kuvertet var det enda jag kunde utbrista ett oj oj …

frankerat brev

Detta är det mest välfrankerade brev jag någonsin fått. Damen som driver det skånska antikvariat där boken kommer ifrån har fullständigt tapetserat kuvertet med frimärken! Och verkligt antika sådana. Tittar ni noga ser ni t.ex. frimärken som tillverkades för att uppmärksamma den nya tronföljden 1980 – för övrigt mycket passande så här på kronprinsessans födelsedag. Och dessa är ändå inte de äldsta.

Jag antar att antikvariat-damen postar en hel del böcker som folk köper hos henne. Och om hon då tapetserar varenda kuvert på det här sättet, hur många häften av dessa frimärken la hon egentligen vantarna på när det begav sig? Gick det lastbilar från postkontoret till hennes affär? Har hon haft enorma lådor av dem bunkrade sedan början på 80-talet? Jag bara undrar …

——————————————————————————————

Svänger
Nour El-Refais sommarprat som jag lyssnade på i dag. En klok person. Lyssna!

Svänger inte
Att mängden kläder jag vill ha med mig när jag reser bort alltid verkar ha en större volym än den tänkta väskan.

Published in: on 14 juli 2009 at 13:03  Comments (1)  
Tags: , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://copycharlotte.wordpress.com/2009/07/14/jag-har-fatt-post/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLämna en kommentar

  1. full Article

    Jag har fått post! | It don’t mean a thing if it ain’t got that swing


Kommentera

