Har vinden vänt? Eller är det bara en fluga?

Sommar och sol. Havet och vinden. Och en doft av kaprifol. Nja, det har varit dåligt med blomdoft, men sommaren här i Stockholm har varit alla tiders. Och enligt väderrapporter hemifrån Götet så har jag gjort helt rätt i att tillfälligt emigrera hit.

Både jag och bloggen har för närvarande semester, men detta fynd i närområdet kan jag bara inte undanhålla världen. Jag är mållös.

ihopskrivning

Som jag har klagat, som jag har gnällt på alla särskrivare. Slitit mitt hår och varit nära att ge upp. Men kanske har klagosången äntligen gett resultat med tanke på denna motreaktion. Lappskrivaren går rakt emot rådande skrivtrend och skriver i stort sett ihop allt som skrivas ihop kan. Ett både rakryggat och djärvt tilltag. Vad ska man säga? Är detta början på den nya tiden – ihopskrivningens gyllene era? I så fall – kom ihåg var ni läste det först.

———————————————————————————————-

Svänger
Om två dagar sitter jag på planet på väg till ett par dagars lyxigt semesterfirande i det underskattade landet Polen.

Svänger inte
Att samtliga mina skor, hur mycket jag än använder dem, gång på gång går till ny och smärtsam skavsårsattack. Räcker det inte nu?

Published in: on 31 juli 2009 at 23:08  Comments (2)  
Tags: , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://copycharlotte.wordpress.com/2009/07/31/har-vinden-vant-eller-ar-det-bara-en-fluga/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Hohoho

  2. Har vinden vänt? frågar du.
    Har bloggen stängt? undrar jag.


Kommentera

