Bäst (och sämst) just nu

Stans bästa reklamkampanj är för närvarande Göteborgs Stads kampanj för att minska nedskräpningen på gator, torg och andra platser.

göteborgs stad nedskräpning

Detta är bara en av en rad lysande affischer som sitter runtom i stan just nu. Samspelet med text och bild gillar jag skarpt – affischerna får en verkligen att haja till och tänka efter. Men egentligen är det ju sorgligt att kampanjen ens behövs. Att slänga skräp där man känner för det är inte coolt på något sätt – hur svårt är det att slänga sitt bråte och avfall i en papperskorg?

Nej, skärpning Göteborgs invånare! Pengarna som lagts på den här kampanjen skulle kunnat användas till bättre saker. Nu tar vi tag i det här tillsammans och skapar en ren och fin stad, okej?

Jag åker nu iväg till Värmland på en tripp nerför minnenas allé ett par dagar. Min gamla studentstad Karlstad ska besökas för första gången på alltför länge. Detta ser jag fram emot och när jag kommer hem igen vill jag mötas av ett glänsande fint Göteborg. Jag tycker inte att det är för mycket begärt.

———————————————————————————————-

Svänger
Att Karlstad enligt mina källor tydligen har ryckt upp sig rejält de senaste åren.

Svänger inte
Folk som hela tiden publicerar sina resultat av olika test på Facebook. Men uppenbarligen finns det människor som värdesätter att få veta vilken stadsdel i Göteborg någon är och vilken Nalle Puh-karaktär någon är mest lik.

Published in: on 18 augusti 2009 at 14:03  Kommentera  
Tags: , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://copycharlotte.wordpress.com/2009/08/18/bast-och-samst-just-nu/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

