Way out west goes presentreklam

Ett område inom reklamen som fascinerar mig är det här med presentreklam. Och helgens Way out west blev, mycket tack vare regnet, en orgie i denna typ av publicitet.

way out west-regn

Festivalens besökare förvandlades genom lördagens hällregn till en samling regnponchobeklädda vädertrotsare. Festplatsen kunde nästan liknas vid en fotbollscup då människor påminde om fotbollslag i likadana dräkter beroende på val av varumärke på sin poncho. Själv valde jag en kostsam poncho från Åhléns framför gratisvarianterna, men hade jag inte haft den hade jag satsat på favoriten Bengans ”We love music, not skitväder”.

Min spontana bedömning var att Sony Ericssons lilafärgade lag hade flest spelare och mobiltillverkaren spelade även ut ett starkt presentreklamkort under den soliga fredagen så de försedde musikfansen med fiffiga uppblåsbara sittunderlag. Bra jobbat! Att ge bort saker som människor faktiskt har nytta av i rätt sammanhang och därigenom skapa en positiv bild av företaget samtidigt som varumärket får en kraftig exponering är ju lysande.

Presentreklam ja. Bland alla pennor, nyckelringar, ryggsäckar och karameller är ju en underskattad variant huvudbeklädnaden keps:

Jag i keps

Titta noga nu. Detta är första och förhoppningsvis sista gången jag viker ut mig själv på bloggen iklädd denna huvudbonad. Men jag gör det som en hyllning till presentreklamen.

———————————————————————————————-

Svänger
Att ha en praktikant på kontoret som kan det här med grafisk formgivning. Det är som att sin egen lilla husgrafiker.

Svänger inte
Skatteverkets krångliga momsdeklaration. Jag måste anställa en administratör omgående.

Published in: on 18 augusti 2009 at 11:55  Comments (1)  
Tags: , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://copycharlotte.wordpress.com/2009/08/18/way-out-west-goes-presentreklam/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLämna en kommentar

  1. Full Statement

    Way out west goes presentreklam | It don’t mean a thing if it ain’t got that swing


Kommentera

