Ett bra försök att göra världen lite vackrare

Jag tycker om vackra stadsmiljöer. Vackra hus och tjusiga byggnader – bättre reklam kan en stad inte få. Därför är det synd att städerna var man än kommer är nedlusade av pågående byggnadsarbeten – och jag har fått intrycket av det så här sommartid är värre än någonsin. Visst, jag vet att dessa insatser (förhoppningsvis) leder till att staden förbättras, men det är ändå fult.

Därför blir jag glad när jag ser sådant här. Det gör i alla fall att byggarbetsplatserna känns lite trevligare och roligare.

byggarbetsplats

Olympiska ringar och liten samling djur med tillhörande hus. Allt finurligt tillverkat av byggnadsmaterial. Måste vara en samling skojfriska byggare som ligger bakom det här. Men de livade upp mitt i allt det fula och det ska de ha en klapp på axeln för. Bra jobbat!

——————————————————————————————

Svänger
Min stundande snabbtripp till skärgården. Att se lite hav och klippor gör mig alltid gott.

Svänger inte
Alldeles för mycket jobb och alldeles för lite tid.

Published in: on 22 augusti 2009 at 16:27  Kommentera  
Tags: , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://copycharlotte.wordpress.com/2009/08/22/ett-bra-forsok-att-gora-varlden-lite-vackrare/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

