Ångest i kuvertform

Är det fler än jag som låtit kuvertet med information om val av vårdcentral ligga oöppnat hemma? Av någon anledning tycker jag alltid att det är så jobbigt med sådan där samhällelig information. Därför har jag hanterat brevet på samma vis som jag brukar göra när det årliga orangea kuvertet dimper ner – med någon förhoppning om att det på ett magiskt och otroligt sätt ska gå upp i rök om jag ignorerar det. Hittills har det aldrig fungerat – men hoppet är det sista som lämnar människan.

Men att jag har ett sådant motstånd mot Primärvårdens försök att informera mig betyder inte att jag inte kan uppskatta annat de gör. Som den skojiga reklamkampanjen de har på gång just nu.

primärvården

Jag gillar det här. Affischerna illustrerar på ett roligt sätt att vi nu befinner oss i riskfylla smittotider och bör se upp. Och deras payoff ”Ta hand om dig, annars gör vi det” är prima. Mer sådant här i samhällsreklamen!

Och kanske öppnar jag kuvertet när jag kommer hem i kväll. Det kan ju faktiskt vara något viktigt.

——————————————————————————————
Svänger
Att jag så smått börjat komma in i ett flow, som förhoppningsvis håller i sig hela hösten.

Svänger inte
Att de inte längre skrivs sångtexter som i 60-talets schlagers. De är ju underbara.

Published in: on 25 augusti 2009 at 16:55  Comments (1)  
Tags: , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://copycharlotte.wordpress.com/2009/08/25/angest-i-kuvertform/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLämna en kommentar

  1. Haha, jag fick en mjukversion av HIV av min killkompis i födelsedagspresent. Det blev lite kul att svara när jag fick frågan ”Vad fick du på din födelsedag?”
    ”Tja… Hannes gav mig aids”


Kommentera

