För en gångs skull en uppföljare som faktiskt är bra

Jag skrev ju i går om Primärvårdens reklamkampanj som jag tycker är alla tiders. Och i dag gillar jag den ännu mer efter att ha hittat det här kortet på dörrmattan när jag kom hem:

vårdkort

Först, innan jag öppnade det, tänkte jag att det var en hälsning från någon kamrat som plötsligt och från ingenstans hade sagt upp bekantskapen med mig. Och kände mig för ett ögonblick lite illa till mods. Men sen såg jag att det bara var ett gäng vårdcentraler som ville tala om att de finns. Ett oväntat, skojigt och smart sätt att kommunicera sitt budskap.

När det gäller exempelvis filmer brukar ju inte uppföljarna vara särskilt bra. Tänk bara Grease 2 eller Göta Kanal 2 … Men i det här fallet var det tvärtom – uppföljaren var riktigt bra. Primärvården har fått till en prima kampanj och jag väntar med spänning på vad som komma skall.

———————————————————————————————-
Svänger
Att jag ska gå på Chanel-utställningen på Röhsska muséet i helgen.

Svänger inte
Att jag aldrig ”hinner” ta de där långpromenaderna som jag skulle behöva.

Published in: on 26 augusti 2009 at 23:08  Kommentera  
Tags: , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://copycharlotte.wordpress.com/2009/08/26/for-en-gangs-skull-en-uppfoljare-som-faktiskt-ar-bra/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

