Slå ett slag för miljön!

Ett företag som verkligen reklamdominerar i Göteborg för tillfället är DinEl. De har fullständigt tapetserat stans spårvagnar med sina budskap.

din el spårvagn

Jag är kund hos DinEl. Tidigare var jag det bara av en slump – något bolag måste ju få ta hand om ens elförsörjning – men nu har jag börjat gilla dem skarpt.

Det började med att de skickade en present när jag fyllde år. Inget meningslöst skräp som man brukar få från företag, utan en överraskande fin gåva. Sedan fick jag ett mejlerbjudande om att köpa biljetter till Way out west med 100 kronor i rabatt. Jag som ändå skulle gå på evenemanget sa tack så mycket och slog till.

Samma dag som Way out west började kom det ett paket på posten från DinEl, riktat till stans miljö- och musikälskare. Paketet hade de fyllt med diverse nyttiga saker inför musikfesten. Mycket uppskattat. Dessutom passade de på att informera om att Way out west är en festival som fattar förnuftiga och miljöriktiga beslut – festivalen drivs därför av VindEl från DinEl.

Jag gillar företag som tänker på miljön. Därför gillar jag DinEl. Nu är de inte längre vilken elleverantör som helst, nu är de ett bolag jag är glad att jag är kund hos.

Och apropå miljön. Nu är det bäst att vi hjälps åt att ordna upp den här situationen vi skapat. Annars kan det gå så här:

naturen slår tillbaka

Vi får se upp som ni ser. Därför hoppas jag nu att alla företag gör som DinEl och satsar på miljöarbete. Och sjävklart även på att sponsra musikfestivaler …

——————————————————————————————
Svänger
Att man som egenföretagare kan välja att jobba hemma i soffan om man känner för det.

Svänger inte
Omfattningen på Röhsska muséets Chanel-utställning. De modeskapelser ni hade fått tag på var himla fina, men nog hade jag förväntat mig några fler dockor.

Published in: on 31 augusti 2009 at 13:49  Comments (2)  
Tags: , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://copycharlotte.wordpress.com/2009/08/31/sla-ett-slag-for-miljon/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Hej Charlotte
    Vi på DinEl tackar och bugar för berömmet. Jätteroligt att du är nöjd och gillar våra budskap, både i ord och handling.
    Hälsningar Lena på DinEl

  2. Även jag gillade detta inlägget!
    //dinel anställd!


Kommentera

