Senaste nytt från kompisen eller halva priset på ett par byxor?

Jag har funderat lite över det här med sms-reklam. Kommer det någonsin att bli en succé? Kommer vi komma till en tid då människor lika mycket förväntar sig ett kommersiellt budskap som en trevlig hälsning från en vän när mobilen piper till? Och kommer vi i så fall inte längre bli besvikna när meddelandet är från H&M istället för kompisen?

För ett par år sen fick jag infallet att köpa ett par skor i guld. Flott som tusan kändes det då. Skorna som jag föll för hittade jag på Kappahl, en butik som jag faktiskt aldrig tidigare hade shoppat i. Och i den vevan hade de en kampanj där man, om man gav dem sin mejladress och sitt mobilnummer, fick 25 procent i rabatt vid ett inköpstillfälle. Jag ville ha de där skorna. Så jag skrev på Kappahls lapp. Utan att inse konsekvenserna.

För sedan dess har jag fått erbjudanden i min telefon, oj oj oj. Inga dåliga erbjudanden, det ska sägas. Men jag blir ändå kraftigt besviken varje gång – jag vill få något kul från någon jag känner – inte 50 procent rabatt på ett par byxor vid uppvisande av sms:et i fråga. 

Så är det bara. Jag vet att jag själv har försatt mig i situationen genom mitt suktande efter rabatt på de gyllene skorna. Men tyvärr, speciellt för Kappahls del, har det bara medfört att jag numera förknippar kedjan med irritation. Och det antar jag inte var syftet med deras sms-reklamsatsning. Framtiden får utvisa om jag har fel angående den här typen av marknadsföring, men i dagsläget tror jag inte på’t.

———————————————————————————————-
Svänger
Äta lunch ute. Jag ska verkligen börja utnyttja mitt centrala kontorsläge bättre.

Svänger inte
Att jag ligger efter i planeringen inför helgens 30-årspartaj.

Published in: on 02 september 2009 at 13:37  Comments (1)  
Tags: , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://copycharlotte.wordpress.com/2009/09/02/senaste-nytt-fran-kompisen-eller-halva-priset-pa-ett-par-byxor/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLämna en kommentar

  1. Det är då man straffar Kappahl genom att bara handla när det är 25% rabatt!


Kommentera

