Misslyckad reklamjakt

När man faktiskt gör sitt bästa för att skriva en intressant blogg om reklam så vore det ju tacksamt om stans reklamproducenter kunde samarbeta lite. Att de kunde vara lite hyggliga och slänga till mig någon sådan där utomhusreklam som förför mig och får mig att häpna. Är det för mycket begärt? Tydligen.

I dessa höstetider ger sig många hoppfulla ut på svampjakt. Jag har istället varit ute på reklamjakt och ni anar inte vad jag har spanat och spejat i dag. Jag har verkligen gjort mitt bästa för att scanna av Göteborgs gator och torg efter något engagerande. Det jag hittade var lite stiliga (?) MQ-karlar, en Björn Borg-bikinibrud som försökte ”spread the spirit” och en hamburgare som hade som uppgift att bevara sommarkänslan (som om det finns någon sådan att bevara). Idel oätliga flugsvampar alltså.

Vilket fiasko! Nog måste mina reklamkollegor kunna bättre än så?!? Efter denna jakt har jag samma krossade förhoppningar som efter en riktigt misslyckad svamputflykt. Ni vet när man glad i hågen satsar stort, letar som en galning under stock och sten men så småningom sorgset ger upp med tom korg.

Förhoppningsvis har jag snart glömt denna melankoli och kan ge mig ut på ny jakt. Då hoppas jag hitta riktigt bra kommunikation – att hitta lite bra reklam måste väl ändå vara lättare än att hitta en icke maskäten Karl Johan-svamp?

——————————————————————————————
Svänger
Att mitt 30-årspartaj i lördags blev en prima tillställning från första presentöppning till sista Singstar-låt.

Svänger inte
Att jag börjat frysa inomhus igen. Nu börjar livet under en filt.

Published in: on 07 september 2009 at 23:57  Comments (1)  
Tags:

The URI to TrackBack this entry is: https://copycharlotte.wordpress.com/2009/09/07/misslyckad-reklamjakt/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLämna en kommentar

  1. professional resume writer.com

    Misslyckad reklamjakt | It don’t mean a thing if it ain’t got that swing


Kommentera

