Njutomhuskalas

Vad förgyller en lördag i city? Att solen skiner? Japp. Sällskap av en vän jag ser alltför sällan? Absolut. Men framför allt lite otippad event marketing! När vi kom strosandes på stan i dag så uppenbarade sig plötsligt detta tält.

stena line

Som ni ser var det inga mindre än Stena Line som bjöd på kalas. Just människorna på den här bilden kanske inte ser så lyckliga ut, men de var vi allihop, tro mig. Rederiet bjöd nämligen på gott kaffe med riktigt fina wienerbröd till. Sådana där danska med choklad på. Ett generöst och mycket trevligt initiativ som gjorde mig till en glad konsument. Att jag slår till på deras 2-för-1-erbjudande till Fredrikshavn är inte alls omöjligt.

Torgkalaset är en del av Stena Lines nya kampanj ”Njutomlands”, signerad Start Communication, som ska få par och kompisgäng att ta deras båtar till Danmark.

njutomlands

Njutomlands ska uttrycka känslan av att resa till Danmark – lätt och enkelt men fjärran från den svenska vardagen säger företagets marknadschef. Återstår att se om det nya uttrycket skapar resedrömmar hos göteborgarna eller bara avfärdas som ännu en ordvits.

Jag ställer mig personligen lite tveksam till det nya uttrycket. Kampanjen är inte klockren, men helt okej. Och jag hejar på Stena Line – det torgkaffekalas de ställde till med i dag var alla tiders. Och slutsatsen är att man tydligen kan köpa min kärlek med bakverk. Intressant – och lite oroväckande.

——————————————————————————————
Svänger
Språkkaféet. Jag har aldrig tidigare besökt detta fik, varför vet jag inte. Det visade sig ju vara riktigt trevligt. Bra priser, bra utbud, tangokurs och lite kändisspotting. Jag kommer tillbaka.

Svänger inte
Kombinationen av min grannes kraftfulla högtalare och dåliga musiksmak. Att väckas av Offspring är inte en bra start på dagen.

Published in: on 12 september 2009 at 17:56  Comments (1)  
Tags: , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://copycharlotte.wordpress.com/2009/09/12/njutomhuskalas/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLämna en kommentar

  1. Wienerbröd är inte att förakta. Och hoppas du tar med dig en vän Njutomlands!

    Malin


Kommentera

