Jag är nykär!

En måndagskväll hösten 2009. Det regnar stillsamt när jag går Sprängkullegatan ner mot Hagakyrkan. Men det är ingen dyster bild av göteborgarens vardag jag försöker att beskriva. Tvärtom. Jag hade en riktigt härlig känsla tidigare i kväll när jag gick där på gatan. En känsla av att ha blivit kär på nytt. I reklam. Föremålet för min kärlek kan kanske tyckas banalt, men inte för mig.

Det som gav upphov till detta hallelujah moment är reklamdokumentären Art & Copy som visades på Bio Capitol. För ovanlighetens skull bio om reklam istället för reklam på bio alltså. Jag hade höga förväntningar på den här filmen och hade turen att komma över en biljett till denna första visning utanför USA.

art & copy

Mina förväntningar infriades. Jag tyckte filmen var grym och full av fantastiska klipp från den bästa reklam som gjorts. För att inte tala om alla visdomsord från gamla reklamrävar. Den som ändå kunnat ta anteckningar … Men framför allt fick jag inspiration att springa ut i septemberkvällen och hitta på häpnadsväckande idéer och skapa fantastisk reklam. Den känslan har en hårt arbetande copy tyvärr inte alltid så jag hoppas att filmen kommer ut på dvd snart … 

Jag vill tacka ADA och Forsman & Bodenfors för för möjligheten att se denna film. Och även för popcornen och Trocaderon som fanns att tillgå. Vilken måndag!

———————————————————————————————-
Svänger
Att jobba med reklam. Det kan inte nog understrykas.

Svänger inte
Människor som spelar olika spel på Facebook och lägger ut sina resultat för allmän beskådan. Varför? Eller är det bara jag som inte är intresserad av att min klasskompis från mellanstadiet har slagit någon i Tetris?

Published in: on 21 september 2009 at 22:18  Comments (2)  
Tags: , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://copycharlotte.wordpress.com/2009/09/21/jag-ar-nykar/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Reklam är fantastiskt. Var på möte i efermiddags och pratade marknadsföring. Ville inte att det skulle ta slut.

    • Inte ofta man har den känslan på ett jobbmöte … Fint att du hittat din grej. Bara att sätta igång att göra ett grymt jobb nu!


Kommentera

