En vass kampanj som sticker ut

Ibland kan jag känna mig så jobbigt göteborgsk. Som om jag borde ta mitt pick och pack och dra härifrån innan stadens mest smittsamma åkomma tar över mitt medvetande fullständigt. Jag talar naturligtvis om ordvitseriet – arvet i rakt nedstigande led från Oldsberg och de andra goa’ gubbarna.

Att jag ligger i riskzonen gjorde så till exempel påmint nu när jag tänkte skriva om Valentin & Byhrs pågående kamanj för Världskulturmuséets utställning om voodoo. Eller vodou, som det tydligen ska stavas om man vill hålla sig till hur de vill ha det i den faktiska religionen. Jag har alltid trott att det heter voodoo, men det är tydligen en amerikansierad form av ordet. Man lär sig sannerligen något nytt varje dag.  

Världskulturmuseet

Hursomhelst, det ofrivilliga ordvitseriet har gått på högvarv. Är det höstens vassaste kampanj? Besitter arbetsgruppen bakom kampanjen en spetskompetens? Idéen gick tydligen igenom nålsögat hos uppdragsgivaren. En kampanj som sticker ut. Ni hör ju. Jag skäms. För det här är en grym kampanj som jag gillar skarpt.

Förutom utomhusreklamen ovan ingår webb, DR, på-stan-aktiviteter, annonser och radiospottar i kampanjen. Och jag som den senaste tiden varit på febril jakt efter spottar som ger mig hopp om radioreklamen har nu hittat något att klamra sig fast vid. Lyssna HÄR får ni höra. Bra jobbat, Valentin & Byhr.

Och jag lovar att skärpa mig på ordvitsfronten framöver. Det här håller ej.

———————————————————————————————-
Svänger
Bokmässan börjar i dag. Jippie!

Svänger inte
Att min mage inte klarar av obegränsat med kaffe per dag. Det förtar lite av arbetsglädjen när man sitter på ett kontor.

Published in: on 24 september 2009 at 9:52  Kommentera  
Tags: , , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://copycharlotte.wordpress.com/2009/09/24/en-vass-kampanj-som-sticker-ut/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

