Kräkmedel i reklamfilmsformat

En av de bloggar jag följer är Alex Schulmans. Må vara hänt att hans nya blogginriktning, små barn, inte riktigt är min kopp te, men karln skriver ju så himla bra så jag har överseende med det.

I går kväll läste jag ett inlägg på hans blogg där han sågar en reklamfilm från Ö&B. Filmen är någon slags gameshow, tävlingsledaren ställer en fråga som den tävlande inte kan svara på och då skriker programledaren ”Det blev priceless för dig”. Alex förstår inte. Jag som i dessa bråda dagar inte hunnit med så mycket tv har missat den här filmen, men hittade den på YouTube. Och jag förstår inte heller.

Efter att ha sett det här ångrar jag nästan att jag läste Alex blogg igår. Vilken fullständigt vidrig reklamfilm! Och vad anspelar ”priceless” egentligen på? Prislös? Lågpris? Ö&B:s paroll är ju billigt så det är väl något sådant. Men de får inte ihop det. Överhuvudtaget. Nej, det här kastar vi på reklamvärldens soptipp. Pronto.

——————————————————————————————
Svänger
B.O.K.M.Ä.S.S.A.

Svänger inte
Ryktet om att pocketpriserna gått upp på på ovannämnda mässa. Jag minns när man fick fyra för en hundralapp. Det var tider det.

Published in: on 25 september 2009 at 10:10  Kommentera  
Tags: , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://copycharlotte.wordpress.com/2009/09/25/krakmedel-i-reklamfilmsformat/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: