Den bästa pausen är inte alltid reklampausen

Alla associationer är bra associationer eller? För i dag kom jag att tänka på att man skulle kunna likna min tillvaro vid Kanal 5. Kanske lite långsökt, men låt mig förklara. Kanal 5 kör full fart när programmen är igång och emellanåt tar de en paus. Precis så är det i min jobbtillvaro också – full fart och sedan en liten paus. Skillnaden är att i tv-kanalens värld är det en paus för reklam medan det i min värld är paus för reinkarnation. Och en sådan tar jag den här veckan då det fredag till söndag blir en resa till Tallinn med rederivärldens nya radarpar Tallink & Silja Line. Bekanta som kommer över gratisbiljetter är en extra bra typ av bekanta …

Sunkiga kryssningar till Finland, inte långt ifrån ”Färjan”-färjan, har jag  fått min beskärda del av, men på papperet verkar det här betydligt mer lovande. Vi fyra flickor som ger oss ut på havet kommer att ta resa med stil – det är inget mindre än Östersjöns modernaste och lyxigaste fartyg m/s Baltic Queen, som tar oss tur-och-retur till Baltikum. Rederiet lovar på sin hemsida fullt fokus på avkoppling, nöjen och lyx ombord – de löftena hoppas jag att de håller.

Tallinn verkar för övrigt satsa på att bli ett hett resmål i höst. På helgens bokmässa fanns det en hel hög broschyrer att plocka på sig och jag har precis upptäckt att Estonian Air för närvarande satsa på en kampanj för att vi göteborgare ska ta flyget dit (tack Maria för fotot).

Estland

Kan det återigen vara ordvitsreklambyrån som varit i farten? ”Så nära, så balt” – fyndigt eller dåligt, det är frågan. Med min svaghet för lekar med ord är jag ändå accepterande i det här fallet.

Återstår att se om Tallinn är så ballt och häftigt som de hävdar. Enligt forskning som bedrivits inom vårt resesällskap ska Estland vara extra snitsiga inom honung, choklad, sportartiklar, stickade kläder, bärnsten, väskor, glasögon, mat, vodka och konsthantverk. Mycket att hålla reda på. Men även fast jag varken har synfel eller brinner för bärnstenssmycken tycker jag att det här är upplagt för succé!

Och för att knyta ihop det här inläggets säck – jag började ju med Kanal 5. De kör payoffen ”Roligare TV” – jag satsar på ”Roligare liv”. Denna helg får ett kryssningsfartyg göra jobbet.

———————————————————————————————-

Svänger
Att det var så där höstigt härligt soligt och kallt i morse.

Svänger inte
Att ha på sig jeansjacka under ovanstående omständigheter.

Published in: on 29 september 2009 at 13:02  Kommentera  
Tags: , , , , , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://copycharlotte.wordpress.com/2009/09/29/den-basta-pausen-ar-inte-alltid-reklampausen/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

