Hur man inte bör kommunicera ut ett budskap

Copy Charlotte är back in business efter en kryssningshelg med sightseeing i Tallinn. Det har varit angenämt. Tallinn var fint med sin pittoreska gamla stad och färjan var … ja … som färjor brukar vara. Två saker lärde jag mig under fartygsfärden. 1) Att allt civilserat beteende verkar lämnas kvar på land. 2) Vilken den absolut sämsta formen av reklam är.

Tidigare har jag hävdat att sms-reklam är den sämsta formen av marknadsföring. Men efter att två morgnar i rad väckts alltför tidigt av en irriterande röst meddelat mig att det nu är 20 procents lägre pris på reapriserna i parfymbutiken eller att man kan vinna priser om man lämnar in sina kvitton (!) har vi en ny ligaledare. Att få höra dessa erbjudanden först på estniska, sedan på svenska och slutligen på engelska gör mig inte gladare direkt.

Visst, en del resenärer är säkert vakna vid dessa tider och rusar iväg för att vinna saker på sina kvitton, men den genomsnittlige färjeresenären är lite smått sliten på morgnarna – det måste de vara med tanke på det man får bevittna på nätterna … Då blir man bara arg på den hemska rösten och en sur resenär vill inte öppna plånboken. En sur resenär vill inte vinna saker på sina kvitton. Vi vill ha lugn och ro och sova ut.

Grattis Tallink! Ni lyckades förstöra alla mina tankar om att vilja köpa något i era butiker genom era brutala marknadsföringmetoder. Nästan en slags reklamisk våldshandling omöjlig att värja sig mot. Gör om, gör rätt!

För övrigt hade ni en kul båt.

———————————————————————————————-

Svänger
Att jag fått elen till min snygga gamla golvlampa, fyndad i ett soprum, fixad. 

Svänger inte
Dinners i Ödeshög. Sällan har jag varit så missnöjd med en lunchrestaurang. Obegriplig beställningsordning, sur kassapersonal och mat som gav en flashback till skolmatsalen.

Published in: on 05 oktober 2009 at 15:55  Comments (1)  
Tags: , , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://copycharlotte.wordpress.com/2009/10/05/hur-man-inte-bor-kommunicera-ut-ett-budskap/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLämna en kommentar

  1. Always great to find a new site this fantastic I’ll be back for certain.


Kommentera

