Happy birthday to me!

6 oktober 2008. En historisk dag i mitt liv. Dagen då jag slutade på det energiutsugande jobbet jag vantrivdes på och äntligen vågade satsa på mig själv och vad jag ville. Jag packade ihop mina sista pinaler på mitt kontor, fick ett fint tal av chefen och ett presentkort på H&M av mina fina arbetskamrater. Nu var jag fri. Fri att göra precis vad jag ville.

Ett år av mitt nya liv har gått nu. Och det har varit ett bra år. Slitsamt, omtumlande, men alldeles fantastiskt. När jag klev utanför dörren på min gamla arbetsplats för sista gången hade jag inget jobb, ingen konkret plan, men en känsla av frihet och mod som jag aldrig upplevt förut. Och en vetskap om att jag ville bli en fantastisk copywriter. Att jag var beredd att göra vad som krävdes för att ta mig in i reklamvärlden.

Den viljan landade till slut i mitt egna företag Copy Charlotte. Som är här för att stanna. Det känns faktiskt som om jag firar en slags födelsedag i dag. Inte den födelsedag som står angiven i passet, men det första året på mitt nya liv. Så pompa och ståt är på sin plats denna dag. Happy birthday to me!

———————————————————————————————-
Svänger
Fyra dagisbarn som var helt sanslöst glada på spårvagnen i dag. De tjöt av glädje och fick hela vagnen att le.

Svänger inte
Att taket i Nordstan verkar hänga löst. Tänk att få en takbalk i skallen mitt i lördagsshoppingen.

Published in: on 06 oktober 2009 at 10:14  Comments (3)  
Tags: ,

The URI to TrackBack this entry is: https://copycharlotte.wordpress.com/2009/10/06/happy-birthday-to-me/trackback/

RSS feed for comments on this post.

3 kommentarerLämna en kommentar

  1. Hurra, hurra, hurra! Du är verkligen bäst!

  2. Grattis!

    Från en som också vill. Men inte vågar. Än.

    • Tackar tackar! Hoppas du också vågar snart. För det känns riktigt häftigt efteråt.


Kommentera

