Matjätte i ny reklamkostym

Lågpriskedjan Willys, som länge haft Valentin & Byhr som sin byrå, har bytt till DDB. Ett bra beslut tycker jag. V&B:s reklam har absolut inte varit dålig, den här är till exempel riktigt trevlig:

willys sänker priset igen 

Men det kändes som att matjätten behövde något nytt, att de haft en ganska likartad reklam lite för länge. Och det har de fått. DDB:s reklam på temat ”Willys berikar Sverige”, där man tas med i en fantasivärld som visar vad de pengar du sparar på Willys kan bidra till, är riktigt bra.

Dessutom lyckas de på ett smart sätt visa Willys aktuella erbjudanden, något som konkurrenten ICA ju alltid varit bra på i sina reklamfilmer. Ni klär bra i er nya reklamkostym, Willys. Fortsätt så.

———————————————————————————————-

Svänger
Boken Mind Your Own Business – en inspirationsbok för entreprenörer där Gustaf Oscarson intervjuat 50 av landets driftigaste personer.

Svänger inte
Entreprenörens svåra ekvation: för mycket att göra på för lite tid.

Published in: on 07 oktober 2009 at 16:28  Kommentera  
Tags: , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://copycharlotte.wordpress.com/2009/10/07/matjatte-i-ny-reklamkostym/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: