Jag är inte bara copywriter, jag är patriot också

Som gammal gävlebo hänger vissa patriotiska drag envist kvar. Exempelvis hejar jag på Brynäs i både med- och motgång (med betoning på det senare), jag är stolt över Rolf Lassgård (för övrigt mammas gamla granne) och jag kommer vara ett troget Gefle IF-fans på AIK-läktaren på lördag när min pojkvän tydligen ska dra med mig på match på Råsunda. Trots min ensamhet tänker jag inte låta mig tystas av den gulsvarta massan runtomkring mig – underdogen från Gästrikland ska få mitt fulla stöd.

Med tanke på ovanstående tycker jag naturligtvis även att Gevalia är ett toppenkaffe. Därför blev jag glad när jag såg att Gävles stolthet kommit med en ny kampanj.

gevalia

Jag gillar idén, tvetydigheten i ordet mala gör den riktigt fyndig. Men som den språkpolis jag är tycker jag ändå inte att de ror den helt i hamn. Det stämmer bra att man säger att någon maler på när de pratar lite för länge om någonting, men när man smular sönder någonting kan man inte säga så. Man maler endast sina kaffebönor, man maler inte på dem.

Copyn borde ha tänkt ett varv till. Jag stör mig på det här, men för Gevalias skull hoppas jag att alla andra inte bryr sig om detta utan köper kaffe i stora lass. Tillräckligt mycket för att trycka till det där lilafärgade kaffetjafset från Karlstad … 

——————————————————————————————

Svänger
Att man kan ha mössa på sig ute och att jag har hittat en som jag ser rätt tjusig ut i.

Svänger inte
Att det verkar som om höstjackans tjänstgöringstid mellan sommarjackan och vinterjackan i år blev ca två veckor. Jag som gillar mina höstjackor bäst.

Published in: on 13 oktober 2009 at 15:28  Comments (4)  
Tags: , , , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://copycharlotte.wordpress.com/2009/10/13/jag-ar-inte-bara-copywriter-jag-ar-patriot-ocksa/trackback/

RSS feed for comments on this post.

4 kommentarerLämna en kommentar

  1. Då kan ni hälsa på mig innan matchen!

    • Ja! Du kan bjuda på fotbollsfika eller så.

  2. Fast om man står där och maler och maler sina bönor så kan man väl gott mala på ett tag till så att hela gänget för kaffe?

  3. Can a computer virus infect my computer just by being online? No downloading or uploading. No file sharing. No instant messaging/chatting. No opening of new browsers or opening email or email contents and such. Just leaving my computer on with my homepage screen and connected to internet..


Kommentera

