Mer kärlek på cement!

Som egenföretagare är det viktigt att ta hand om sig själv har jag läst (och förstått på egen hand också). Därför har jag beslutat att ta fler pauser från datorn och promenera oftare. Efter mycket sökande har jag hittat en prima runda och ett av mina favoritinslag under promenaden är denna:

Papperskorg med hjärta

Kanske världens kärleksfullaste papperskorg, mina damer och herrar! Och man blir faktiskt lite gladare. Det finns så mycket fult i vårt samhälle så varför inte ta och sprida lite kärlek på dessa trista ingredienser i vår stadsbild. Som detta skåp (jag kan erkänna att jag inte vet vad det används till):

P-skylt med kärlek

Eller denna betongvägg där någon älskar en Karin.

någon älskar karin

Hon måste vara en lycklig flicka, denna Karin. För vilket kärleksbevis – ett hjärta runt ens namn på en betongvägg mitt i centrala Göteborg slår lätt all världens blombuketter och chokladaskar. Nu kanske vän av ordning beskyller mig för att stödja klotter, det gör jag absolut inte i de fall det bara förstör och inte fyller någon funktion. Men det hade faktiskt inte skadat att sprida mer kärlek på våra tråkiga elskåp, papperskorgar, parkbänkar, betongmurar, brunnar och annat som inte gör en mänska glad. Sådan trevlig kommunikation gillar jag!

————————————————————————————

Svänger
Att det bär av till huvudstaden imorgon för långhelg.

Svänger inte
Hunddagis på promenad, folk med lövblåsare som blockerar hela gångbanan och annat som stör mig när jag är ute och spatserar.

Published in: on 14 oktober 2009 at 16:22  Comments (4)  
Tags: , , , , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://copycharlotte.wordpress.com/2009/10/14/mer-karlek-pa-cement/trackback/

RSS feed for comments on this post.

4 kommentarerLämna en kommentar

  1. Det var min fina pojkvän som gjorde det där hjärtanet med Karin i till mig. Han gjorde 15 stycken liknande runt hela centrala göteborg när jag bodde i oslo och skulle hälsa på honom i göteborg förra sommaren. När han mötte mig på centralen och vi åkte med spårvagnen genom stan blev jag helt överlycklig, det är det finaste någon gjort för mig någonsin! Vet inte om du tycker det är intressant att höra historien bakom hehe men det är inte första gången andra uppmärksammar detta så det är skitkul för mig och min kille!:) (en kompis till mig länkade till inlägget)

  2. Sent svar, men jag undrar om inte de grå skåpen används av Posten eller möjligen tidningsdistributionen för att skicka ut all post till ett distrikt. Sedan hämtar brevbäraren eller tidningsbudet dem ur skåpet och distribuerar till mottagaren. Eller så är det jag som missförstått något.

  3. Pump

    Mer kärlek på cement! | It don’t mean a thing if it ain’t got that swing

  4. Boca Raton Fl Cpa

    Mer kärlek på cement! | It don’t mean a thing if it ain’t got that swing


Kommentera

