Välkommen till vårt avlånga land, Windows 7!

På söndag fyller min nya datamaskin hela två veckor. Det har varit två fina veckor där vi lärt känna varandra mer och mer och börjat trivas riktigt bra tillsammans. Den har vid flera tillfällen överraskat mig positivt, i går gick det t.ex. helt smärtfritt att installera kontorets nätverksskrivare. Något som tog en halv dag med min gamla dator.

Och jag är nöjd med att jag återigen valde Microsoft trots att jag tillfälligt får nöja mig med Vista. Jag var ju rejält i valet och kvalet ett tag efter att Microsoft på andra sidan Atlanten marknadsförde nya Windows 7 med en utomordentligt löjlig reklamfilm där användarna uppmanades att ha lanseringsfester för operativsystemet hemma hos sig själva. Sällan har jag sett något så fånigt. Har ni missat den så ta tillfället i akt att titta:

Även svenska Microsoft har stämt upp i kören av dissningar när det gäller den här filmen. De ska de ha kredd för. Strongt av deras affärsområdeschef Stephanie Smitt Lindberg att våga såga storebrors reklamfilmsbidrag. Och gillar hennes tilltag i dag på Windows 7:s lanseringsdag i Sverige – under förutsättning att hon gör detta med ironi. Hon tänker följa den amerikanska töntfilmens uppmaning att ha ett lanseringsparty hemma hos sig. Tydligen är det ett gäng livsstilsjournalister och bloggare som är välkomna hem till Stephanie i afton berättar Resumé.  Enligt uppgift blir det åtminstone ballonger. Så där ja – party on you Windows 7-lovers! Själv går jag och lägger mig med en god bok. Här blir det ingen fest.

—————————————————————————————-

Svänger
Att jag i morgon ska ha möte med en person som om tycke uppstår ska få ta hand om Copy Charlottes ekonomi.

Svänger inte
Att jag måste jobba hela helgen. Men den som sår, den får skörda som det heter.

Published in: on 22 oktober 2009 at 22:40  Kommentera  
Tags: , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://copycharlotte.wordpress.com/2009/10/22/valkommen-till-vart-avlanga-land-windows-7/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

