En sten har fallit från mitt företagarhjärta!

Puh … Det är känslan jag sitter med just nu.

Jag tycker det är jättekul att vara egenföretagare. Att få styra sin egen tid och driva sin verksamhet precis som man vill ha det. Men med det kommer att man liksom ska vara allt i en person. Marknadsförare, säljare, personalchef, adminstratör … och så vidare, och så vidare. Alla roller ska du klara. De flesta av de här rollerna gillar jag, vissa mer, andra mindre. Men en roll tycker jag verkligen inte om: den som ekonomi– och bokföringsnisse. Det är inte att jag inte förstår vad det handlar om, tur är väl det, men jag tycker bara att det här med siffror är så fruktansvärt tråkigt.

Praktiskt och glädjande nog har vi människor olika intressen. Det finns personer som tycker att siffror är jättekul. Personer som ser debet och kredit som någonting intressant. Det är ju fantastiskt för sådana sifferallergiker som mig. Och en sådan ekonomientusiast har i dag fått ta hand om Copy Charlottes ekonomi. Pärm, fakturakopior och annat sifferaktigt har lämnats över, allt är klappat och klart.

Hon som ska göra’t är Sara NorrSN’S Redovisning. En mycket trevlig tjej som jag är övertygad om kommer göra ett lysande jobb. Med Sara vid det ekonomiska rodret kan jag nu till fullo koncentrera mig på det jag tycker är kul; skriva copy och utveckla mitt företag. En prima lösning som gör att jag slipper se ut som den här karln varje gång det ska bokföras.

uppgiven-man

————————————————————————————

Svänger
Att jag känner mig jobbladdad som attan just nu!

Svänger inte
Att jag nästan inte hinner med någon fritid. Men i morgon ska jag i alla fall pallra mig på partaj tänkte jag.

Published in: on 23 oktober 2009 at 14:13  Kommentera  
Tags: , , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://copycharlotte.wordpress.com/2009/10/23/en-stenhar-fallit-fran-mitt-foretagarhjarta/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

