Är det rätt drag att komma till puben i balklänning?

Alltid är det de oskyldiga som får lida, och i dessa bråda tider för Copy Charlotte är det tyvärr bloggen som har fått lida. Men jag ska försöka sticka till den ett inlägg så fort jag hinner.

Något som jag funderat över med tanke på ett kundmöte under morgondagen är en artikel i gårdagens Resumé om tv-serien Mad Mens genomslag. Tydligen så har reklamköparna i det stora landet over there genom denna serie börjat förvänta sig att moderna reklamare ska klä sig som karaktärerna.

mad men

De är snygga, de är coola, de är skarpa. Men passar dessa reklamare in i konferensrummet på ett svenskt industriföretag? Jag är inte så säker på det. Om jag och min AD-kollega skulle glida in i snitsiga kostymer och en styling som tagit oss halva morgonen, skulle våra potentiella kunder känna sig bekväma då? Tänk om de själva sitter där i jeans och en vanlig skjorta? Då känner jag att vår tjusiga outfit snarare skulle stjälpa än hjälpa oss att få ett ja tack på offerten efteråt.

Det skulle vara lite som när man helt missuppfattat klädkoden på en fest. Som när man kommer till hemmafesten i balklänning och alla andra sitter där i jeans och tröja. Eller som när man har fått för sig att det är maskerad och är den enda som kommer till partajet i kaninöron. Ridån går liksom ner.

Mad Men-karaktärerna i all ära, men jag tar det säkra före det osäkra imorgon och lämnar den snitsiga dräkten hemma. Vi får se om det var rätt drag.

——————————————————————————————–

Svänger
Säga vad man vill om hollywoodfrun, men det är humor av TV3 att sända ”Anna Anka och hennes vänner” klockan 15 på julafton när en viss annan anka härjar i en konkurrerande kanal.

Svänger inte
Att behöva dras med en mesig förkylning som aldrig verkar vilja bryta sig ut. Känns fånigt att den hålla på med småhot som lite halsont i all evighet istället för att dra fram det tunga artilleriet och sedan gå över.

Published in: on 11 november 2009 at 18:44  Comments (1)  
Tags: , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://copycharlotte.wordpress.com/2009/11/11/ar-det-ratt-drag-att-komma-till-puben-i-balklanning/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLämna en kommentar

  1. Hej Charlotte,

    hoppas allt är bra!

    Idag lanserar Radiotjänst en ny film där man på ett personligt sätt vill tacka alla som betalar sin TV-avgift. Gå gärna in och gör din personliga version på:

    http://www.tackfilm.se/

    http://asiktstorget.radiotjanst.se/ kan man diskutera filmen och annat som rör Radiotjänst och Public serivce.

    Hör av dig till mig om du har några frågor så återkommer jag med fler detaljer.

    Med vänlig hälsning,
    Adrian


Kommentera

