Varning! En ny sorts nedskräpning i naturen

I helgen har jag försökt mig på det här med att ladda med batterierna genom att åka ut i skärgården. Det blev en lugn helg där det intressantaste var att få reda på hur det var i Sverige innan den praktiska du-reformen slog igenom och det mest dramatiska att ta in båtmotorn för vintern.

Men höjdpunkten var att dra på sig varma stövlar, dra ner mössan över öronen och ge sig ut och spatsera i de vackra bohusländska omgivningarna. Det är inte varje dag jag får möjlighet att andas in havsluft så jag såg verkligen till att djupandas ordentligt. Men plötsligt blev min angenäma upplevelse till ett lågvattenmärke då jag plötsligt fick syn på det här. 

krabbfiske brygga

Det var nära att jag satte ett av de djupa andetagen i halsen! Nedskräpning i naturen hör man ju om var och varannan dag. Och visst har jag noterat fula plastföremål som legat och skvalpat vid strandkanten och att folk ibland verkar tro att naturen är en askkopp. Inte alls vackert. Men det här var något helt annat. Språklig nedskräpning och vårdslöshet på hög nivå. En riktigt grov förseelse, detta ”Krabbfiske Brygga”. Vem kan man ringa därute i skärgården? Länsman? Någon kommunal funktion? Den som vet kan väl höra av sig för detta måste sannerligen straffas.

—————————————————————————————

Svänger
Att jag fått möjlighet att vara med och utveckla en varumärkesplattform för första gången. Intressanta grejer, det där.

Svänger inte
Att det är så mörkt i kombination med att jag är så dålig på att tända ljus.

Published in: on 16 november 2009 at 14:32  Kommentera  
Tags: , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://copycharlotte.wordpress.com/2009/11/16/varning-en-ny-sorts-nedskrapning-i-naturen/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

