Från Gävles stortorg till Stockholms nöjesvärld – mitt 00-tal

Nyårsafton 1999. Det dramatiska millenieskiftet stod för dörren – ingen visste vad datorna skulle ställa till med för sattyg när klockan slog tolv. Men det hände ju som vi alla vet ingenting. Jag befann mig på Stortorget i Gävle. Där och då visste jag ju vad  jag höll på med, men för övrigt inte. Jag hade svepts med av IT-yran och hade tänkt bli ”någonting med data”. När jag sitter här tio år senare förstår jag inte hur jag tänkte och med facit i hand är det tur att den där IT-kraschen kom – jag hade inte blivit en speciellt bra datanisse. För det var inte det jag brann för.

Mitt 00-tal kan nog sammanfattas som att gå helt vilse och ha roligt under tiden. Efter IT-fasen provade jag på en massa annat utan att hitta hem. Projektledning, försäljning, paragrafrytteri och allt vad det var. Men det kändes alltid fel på något sätt. Som att min plats i livet var någon annanstans. Det var inte lätt att till slut bryta upp från tryggheten, men 2008 gjorde jag det. Jag såg till att bli copywriter – det som jag äntligen insett var det som fick mig att glädjedansa.

Många steg senare sitter jag nu med mitt egna företag Copy Charlotte och även fast egenföretagarlivet inte alltid bjuder upp till dans känns det ändå fantastiskt. Framför allt att jag får göra det jag tycker är allra roligast – att skriva. Tolvslaget ska firas med mitt favoritband Fibes, Oh Fibes! på scenen och jag hoppas att det sätter tonen för både året och 10-talet. Ett 10-tal som ska bli mitt.

Du som läser det här, hoppas du får ett fantastiskt 2010. Nu går Copy Charlotte på fest!

———————————————————————————————

Svänger
Fest, nytt år och Fibes, Oh Fibes! – den ultimata kombinationen.

Svänger inte
En sådan här går får detta utgå. Ikväll ska allt svänga!

Published in: on 31 december 2009 at 16:01  Kommentera  
Tags: , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://copycharlotte.wordpress.com/2009/12/31/fran-gavles-stortorg-till-stockholms-nojesvarld-mitt-00-tal/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

